Czy odzież używana podlega dezynsekcji?

Kupowanie ubrań w sklepach z używaną odzieżą, w tzw. second hand’ach przestało już kogokolwiek dziwić. Dostępne tam towary często nie odbiegają jakością, tym ze znanych sieciówek. Nierzadko możemy kupić ubrania z metką za bardzo niską cenę. Czy jednak kupowanie używanej odzieży jest bezpieczne dla naszego zdrowia? Czy sprowadzane towar musi spełniać konkretne normy lub posiadać certyfikaty?

Dezynfekcja towarów w Polsce

Towar sprzedawany w second hand’ach jest tak samo bezpieczny, jak nowe ubrania przywiezione do sklepu wprost z fabryki. W polskim prawie zagadnienia dotyczące odzieży używanej reguluje ustawa z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa i znakowania produktów włókienniczych. Zgodnie z przepisami odzież używana sprowadzana do Polski w celach handlowych powinna być poddana procesom prania oraz wolna od zanieczyszczeń drobnoustrojami chorobotwórczymi. Hurtownie odzieży używanej dbają o wysoką jakość ubrań oraz poprzez czyszczenie, wyeliminowanie czynników chorobotwórczych, a także grzybów. 

 

Ubrania importowane - o czym trzeba pamiętać?

Jeżeli towar jest importowany z zagranicy, musi być poddany kontroli granicznej i spełniać poniższe wymagania:

  • odzież musi być wyprana, zdezynfekowana, poskładana i posegregowana;
  • transport powinien posiadać dokument potwierdzający poddanie jej dezynfekcji i dezynsekcji;
  • dokumenty dotyczące dezynfekcji i dezynsekcji muszą być w oryginale z pieczątką instytucji, która przeprowadziła ten zabieg, z podaniem metody i temperatury procesu.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.